Mobilizare pe A7! UMB vrea să finalizeze lucrările până la Adjud anul acesta

Autor: Gabriel Matei 05 dec. 2025 Știri auto
Mobilizare pe A7! UMB vrea să finalizeze lucrările până la Adjud anul acesta

Compania românească UMB lucrează din răsputeri pentru a deschide la timp noile tronsoane din Autostrada Moldovei, relatează Profit.ro.

Noile tronsoane de pe autostradă ar lega Bucureștiul direct de Adjud și ar oferi 200 de km de autostradă neîntrerupți. Autoritățile spun că deschiderea acestora este dependentă de condițiile meteo. Observatorii independenți spun că finalizarea lucrărilor la loturile rămase pe A7 va fi la limită.

Până la finalul anului, Compania de Drumuri speră că va deschide publicului cei 53 de KM de la Focșani Nord până la Adjud. Asta înseamnă o parte de 17 KM din Tronsonul 2 și întregul Tronson 1, de aproximativ 36 de KM. „Se lucrează intens, intenția rămâne să deschidem traficul până la nord de Adjud anul acesta, însă este la limită în momentul acesta. Totul ține acum de vreme, constructorul este bine mobilizat. Dar dacă plouă și e prea frig nu poți face hidroizolația, nu poți așterne asfaltul, nu poți face marcajele” a declarat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.

Reprezentantul CNAIR a fost întrebat și dacă ar putea fi deschis parțial Lotul 2, de la Tișița la Adjud Nord. Tronsonul ar oferi o opțiune pentru ocolirea municipiului, considerând că întârzierile sunt predominante la primul lot. Șerbănescu a spus că se dorește o deschidere o deschidere simultană.

Acesta a declarat că, dacă nu sunt gata anul acesta, lucrările ar putea fi finalizate în februarie sau cel târziu martie anul viitor. Purtătorul de cuvânt a explicat că Tronsonul 1 are descărcarea de trafic pe Tronsonul 2.

Zona Tișița are o importanță sporită

Lucrările sunt în mare parte gata, însă există câteva puncte importante unde se află concentrați majoritatea muncitorilor. Unul dinte aceste puncte este podul peste DN2L de la Tișița (minutul 10:59). Sunt eforturi pentru a termina la timp lucrările la acest pod, fiind înregistrate întârzieri din cauza faptului că nu au fost mutate la timp liniile de înaltă tensiune.

Totuși, recent au fost ridicate grinzile iar acum se lucrează la armarea și suprabetonarea căii de rulare. Tot în Tișița se află un nod rutier important. Fără acesta nu poate fi inaugurat traficul pe niciuna dintre variante.

Se mai lucrează și la podul peste râul Putna (minutul 04:02). Podul are 750 de metri și acum se lucrează la hidroizolarea acestuia. Când acest proces este finalizat, poate începe asfaltarea, montarea rosturilor de dilatare, montarea de parapete și trasarea marcajelor.

„Au rezolvat „la timp”cu linia electrică la Tișița. Sa vedem cum se lipește hidroizolația de beton pe poduri pe vremea asta. Dar da, încă sunt șanse și trag să termine până la Adjud” a declarat în presă Ionuț Ciurea, de la Asociația Pro Infrastructură

Acesta a mai spus că, cel mai probabil, vor finaliza lucrările la limită dar cu o calitate mediocră, așa cum s-a întâmplat și în alte părți. Ionuț Ciurea explică faptul că A7 trebuia să fie gata până la Pașcani din luna noiembrie, conform termenelor contractuale. Acum, acestea vor fi date în folosință abia anul viitor.

Ocolirea Adjudului, obligatorie

Cei de la Asociația Pro Infrastructură spun că se lucrează într-un stil „hei-rup” pentru a se putea finaliza lucrările până la Adjud anul acesta. Totuși, acest lucru a defavorizat alte proiecte. Continuarea Tronsonului 2 A7 (Adjud-Răcăciuni), A3 Zimbor-Poarta, Drumul Expres Brăila-Galați sau Lotul 4 A0 Nord au fost afectate.

Segmentul dintre Tișița și Adjud Nord trebuie indiferent dacă segmentul dinspre Focșani nu este terminat, spune Ciurea. Deschiderea acestuia ar funcționa ca o centură pentru municipiul Adjud și ar putea decongestiona traficul din zonă. Centura Adjudului a fost promisă încă din vara lui 2025 de către Umbrărescu. Ciurea susține că CNAIR trebuie să deschidă cât mai multe segmente de drum până la finalul anului.

Autostrada „Moldovei” A7 are un total de aproape 450 de KM. Această pornește din Ploiești și ajunge până la Siret, la granița cu Ucraina. Până acum au fost deschiși circa 145 de KM, de la Ploiești la Focșani. Aceasta trebuie să fie „coloana vertebrală” a infrastructurii regionale, străbătând Moldova de la Nord la Sud.

Din toate cele 14 loturi contractate momentan, 11 dintre acestea sunt semnate cu UMB, toate în regiunea Moldovei. Mai sunt 2 tronsoane, de la Pașcani la Suceava, unde UMB a fost declarat câștigător. Acestea însă nu au fost semnate încă.

VIDEO


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: Captură de ecran videoclip YouTUbe SkyScraper Ro


Gabriel Matei
Gabriel Matei
Gabriel-Cristian Matei este jurnalist pasionat de tehnologie, documentare, analiza informației ce apreciază mult mașinile anilor '90 și 2000. Cu studii în lingvistică și interes pentru infrastructură și mobilitate, Gabriel aduce în redacție rigoare, atenție la detalii și o curiozitate reală ... citește mai mult

Comentarii
Inchide